Oerlikon Millennium 35mm سلاح دریایی قدرتمند سوئیس

Oerlikon Millennium 35mm سلاح دریایی قدرتمند سوئیس


سلاح دریایی 35 میلی متری (OERLIKON) فوق العاده قدرتمند و برای نصب بر روی کشتی ها طراحی شده است.این سلاح طرح مشترک شرکت سوئیسی (OERLIKON) تحت نظارت شرکت (Rheinmetall) آلمان است . این سلاح دارای توپ 35 میلیمتری (OERLIKON) و در اصل مبتنی بر سیستم جدید دفاع هوایی از روی زمین می باشد. این سلاح با هدفگیری دقیق لحظه به لحظه و نظارت بر تک تک فشنگها در هنگام شلیک بصورت کاملا خودکار جهت تنظیم فیوز انفجاری در هنگام نزدیک شدن به فاصله از پیش تعیین شده از هدف عمل می کند.

این سلاح (OERLIKON) قادر است در هر دور از ردگیری هدف 152 عدد فشنگ دارای فیوز مجاورتی را به سمت هدف پرتاب کند در حالیکه این تعداد شلیک رغم چندانی برای دفاع هوایی به حساب نمی آید . بیشترین آسیب برای هواپیمای دشمن در طول حملات مختلف را می توان به از بین رفتن بال ها و سطوح کنترلی آنها دانست، سنسورهای مربوطه این سلاح(OERLIKON) و نرم افزارشبیه سازی حرکت اجسام در گازها و هوا،ازجمله عوامل قطعی سقوط پرنده ی مهاجم خواهند بود. در این سلاح (OERLIKON) حالت های دیگر شلیک نیز طراحی شده است که در برابر اهداف سطحی مانند قایق های کوچک و همچنین حمله سریع سطحی فوق العاده موثر هستند.

طریقه ی نصب سلاح(OERLIKON)بر روی عرشه ناو بسیار راحت است و نیازی به هیچ منبع مایع خنک کننده و همچنین نیروی اضافی از جانب ناو را ندارد و تنها مولد تامین انرژی این سلاح نیاز به یک منبع برق برای شارژ باتری های آن است.نصب و راه اندازی (OERLIKON)می تواند تا شصت دقیقه طول بکشد و نیاز به تنها شش متر مربع از فضای عرشه دارد .سلاح (OERLIKON) در حدود3،200 کیلوگرم وزن دارد و همچنین سلاح(OERLIKON) به گفته ی سازندگان آن دارای سطح مقطع راداری کم است.


این سلاح (OERLIKON) به سیستم کنترل آتش خارجی با استفاده از رادار و یا انتقال الکترو نوری مجهز است. ضمنا این سلاح با دوربین تلویزیونی نصب شده بر روی خود امکان رله تصاویر را به کنسول اپراتور و مجری پردازنده ی اطلاعات دستگاه می دهد تا در حالت اضطراری دید صحیحی از وضعیت پیرامون خود داشته باشند .جالبترین بخش از سیستم کنترلی این سلاح (OERLIKON) استفاده از معماری اپن سورس (کد منبع باز ) می باشد و این ادعا را تقویت می کند که این سلاح(OERLIKON) با بسیاری از سیستم های موجودکنترل آتش سازگار می باشد.




:: موضوعات مرتبط: نیروی دریایی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : HP
تاریخ : دو شنبه 11 شهريور 1392
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: